(pošaljite
komentar)
BlicNews,
16.
jan.:
Intervju
sa
Srbobranom
Brankovićem
Današnja
elita,
kao
i
Miloševiceva,
stavila
se
iznad
društva
Društvo
je blokirano neefikasnošcu politicara. Moglo bi da se razume
zašto nema veceg priliva stranog kapitala ako zaista nemamo
bogzna šta da ponudimo. Ali stranog ulaganja nema zato što postoje
najmanje dva izvora politicke nestabilnosti koji se direktno
mogu pripisati na dušu politicarima. Kad bi se sadašnji politicki
lideri ponašali malo drugacije od Miloševiceve politicke elite,
tad bi im bio važniji interes zemlje od njihove licne vlasti
Autor:
Marko
R.
Petrovic
Decembarsko
istraživanje
Preduzeca
za
istraživanje
javnog
mnjenja,
tržišta
i
medija
„Medium
Index
Gallup
Jugoslavija“
pokazalo
je
da
je
skoro
polovina
gradana
Srbije
uglavnom
srecna,
cak
njih
47
odsto.
Objašnjavajuci
ovaj
gotovo
neverovatan
rezultat,
Srbobran
Brankovic,
direktor
„Mediuma“,
za
„Blic
News“
kaže
da
se
vidi
napredak
od
vremena
Miloševiceve
vladavine,
kada
je
mnogo
veci
broj
ljudi
izjavljivao
da
je
nesrecan.
To,
medutim,
prema
Brankovicu,
samo
znaci
da
je
u
to
vreme
politika
mnogo
više
uticala
na
to
kako
ljudi
sagledavaju
svoj
život
i
kako
ga
ocenjuju.
-
Tada
je
politika
zadirala
u
sve
detalje
naših
privatnih
života.
Ali
cini
mi
se
da
i
sada
politika
dosta
utice
na
to
koliko
ljudi
sebe
smatraju
srecnima.
Teško
da
se
može
biti
srecan
kada
su
ljudi
rastrzani
pitanjima
da
li
ce
moci
da
sastave
kraj
s
krajem,
da
li
ce
moci
detetu
da
obezbede
da
ode
na
ekskurziju,
da
kupi
toplu
odecu...
A
te
su
stvari
imanentno
politicki
izazvane.
One
nisu
samo
stvar
toga
kako
se
neko
snalazi
ili
ne
snalazi.
Navršava
se
godinu
dana
rada
Vlade
Srbije.
Koji
su
njeni
najbolji
potezi?
-
Uspešnim
bih
ocenio
hapšenje
Miloševica
i
odlucnu
akciju
da
se
ispunjavaju
obaveze
prema
medunarodnoj
zajednici.
Drugo
je
usko
povezano
s
prvim,
a
to
su
uspešni
pregovori
s
Pariskim
klubom,
koji
jesu
vodeni
na
saveznom
nivou,
ali
je
dobar
deo
puta
prokrcila
republicka
vlada
spremnošcu
da
prihvati
ono
što
se
ne
može
izbeci.
Treca
uspešna
stvar
je
zavodenje
poreske
discipline
i
donošenje
Zakona
o
privatizaciji.
To
su
nepopularni,
ali
upravo
zato
hrabri
potezi.
A
najgori
potezi
Vlade?
-
Loše
je
odsustvo
bilo
kakve
volje
da
se
postigne
kompromis
sa
Demokratskom
strankom
Srbije
(DSS).
Iza
toga
stoji
miloševicevska
želja
da
se
vlada
bez
kontrole.
Drugi
problem
je
što
nije
otvorena
nikakva
ekonomska
perspektiva,
nema
stranih
ulaganja.
Sprovoditi
oštre
reformske
mere
bez
pokretanja
ekonomskog
razvoja
vodi
ka
debelim
socijalnim
problemima,
koje
vec
imamo.
Treca
loša
stvar
je
odsustvo
politicke
volje
da
se
postigne
socijalni
kompromis.
Veliki
problem
je
i
što
je
borba
protiv
kriminala,
ako
uopšte
postoji,
krajnje
mlaka
i
utisak
je
da
se
neke
kriminalne
grupe
namerno
tolerišu.
Na
koje
grupe
mislite?
-
Postoje
procene
da
bi
se
auto-mafija
i
narko-mafija
mogle
relativno
lako
i
brzo
suzbiti,
a
to
se
ipak
ne
cini.
Logicno
je
pitanje
zašto.
Koga
biste
iz
Vlade
ocenili
najprelaznijom,
a
koga
najnegativnijom
ocenom?
-
Najprelazniju
ocenu
bi
sigurno
dobio
Đindic
jer
je
najveci
teret
sam
povukao.
Najnegativniju
ocenu
opet
bi
dobio
on.
On
sve
drži
u
svojim
rukama,
pa
i
dobro
i
loše
moraju
da
idu
na
njegov
racun.
To
potvrduju
i
rezultati
naših
istraživanja.
On
se
visoko
kotira
i
na
listi
najveceg
poverenja
i
na
listi
najmanjeg
poverenja.
Rejting
politicara
na
vlasti
u
poslednjih
godinu
dana
uglavnom
je
opao.
Kako
to
objašnjavate?
-
Cinjenicom
da
je
društvo
blokirano
neefikasnošcu
politicara.
Mi
bismo
mogli
da
razumemo
zašto
nema
veceg
priliva
stranog
kapitala
ako
su
u
pitanju
loši
privredni
kapaciteti
zemlje
ili
ako
zaista
nemamo
bogzna
šta
da
ponudimo.
Ali
u
ovom
slucaju
nije
samo
to
u
pitanju.
Radili
smo
neka
istraživanja
sa
našim
ekonomistima
koji
su
naveli
niz
komparativnih
prednosti
koje
bi
naša
zemlja
za
pojedine
privredne
grane
mogla
da
ponudi
i
da
bude
konkurentna
sa
drugim
zemljama.
Stranog
ulaganja,
medutim,
nema
zato
što
postoje
najmanje
dva
izvora
politicke
nestabilnosti
koji
se
direktno
mogu
pripisati
na
dušu
našim
politicarima.
Jedan
su
nerešeni
odnosi
sa
Crnom
Gorom,
a
drugi
su
odnosi
unutar
Demokratske
opozicije
Srbije
(DOS).
Kad
bi
se
sadašnji
politicki
lideri
ponašali
malo
drugacije
od
Miloševiceve
politicke
elite,
kad
bi
im
bio
važniji
interes
zemlje
od
njihove
licne
vlasti,
mislim
da
bi
se
mnogo
lakše
dogovarali.
Medutim,
vecina
njih
stavlja
licni
i
interes
svoje
politicke
elite
iznad
društvenog
interesa.
Redosled
politicara
i
stranaka
je
ipak
ostao
uglavnom
isti.
-
To
je
tacno,
mada
bih
rekao
da
je
u
izvesnoj
meri
došlo
do
promene
kvaliteta
podrške
Koštunici
i
Đindicu.
Ranije
je
o
Koštunici
više
od
85
odsto
ljudi
imalo
povoljno
mišljenje,
a
unutar
njih
možda
je
65
odsto
imalo
veoma
povoljno
mišljenje.
Danas
skoro
dvostruko
manji
procenat
ima
povoljno
mišljenje
o
njemu,
a
u
tom
povoljnom
mišljenju
preovladuje
ono
umereno.
Cime
to
objašnjavate?
-
Tako
visok
rejting
se
najpre
može
tumaciti
cinjenicom
da
je
on
nekorumpirana
i
nekompromitovana
licnost.
Za
naše
ljude,
narocito
sada
kad
prolaze
kroz
strašno
osiromašenje
i
užasno
bolan
susret
sa
stvarnošcu,
najvažnija
determinanta
je
nekorumpiranost
politicara.
S
druge
strane,
i
njemu
se
pripisuje
odgovornost
što
nema
kompromisa
na
relacijama
Beograd-Podgorica
i
Koštunica-Đindic.
Druga
promena
je
u
tome
što
se
sada
mnogo
bolje
kotiraju
ljudi
iz
G17
plus,
pre
svih
Miroljub
Labus
i
Mladan
Dinkic.
Kad
je
o
Đindicu
rec,
konstantno
je
više
onih
koji
imaju
negativno
mišljenje
o
njemu
nego
onih
koji
o
njemu
misle
pozitivno?
-
Kad
neko
vodi
reformsku
vladu
u
ovako
osetljivoj
situaciji,
on
ima
mnogo
više
šansi
da
bude
nepopularan
nego
popularan.
S
druge
strane,
još
za
vreme
Miloševica
on
je
bio
optuživan
za
neprincipijelnost
i
korumpiranost.
Konacno,
i
neki
njegovi
politicki
potezi
i
ponašanje
dali
su
povoda
za
takvo
mišljenje.
Cak
sam
uveren
da
bi
bez
njegovog
-
hajde
da
ostanemo
pri
jednom
prilicno
blagom
izrazu
-
velikog
uticaja
na
medije,
njegov
rejting
bio
još
gori
nego
sada.
Ne
možemo
reci
da
su
mediji
pristrasni
prema
njemu
onako
kako
su
bili
prema
Miloševicu,
ali
cinjenica
je
da
postoje
mediji
koji
su
mnogo
više
naklonjeni
njemu
nego
drugoj
strani.
I
Koštunica
i
Đindic
su
i
dalje
popularniji
od
svojih
stranaka.
Kako
to
objašnjavate?
-
U
slucaju
Demokratske
stranke
(DS)
ta
disproporcija
ne
postoji,
rejtinzi
su
manje-više
isti.
U
DSS
ona
zaista
postoji
i
veoma
je
izražena.
To
objašnjavam
time
što
je
Koštunica
zadobio
velike
simpatije
kao
vrlo
hrabar
i
skroman
covek
koji
se
usudio
da
izazove
Miloševica
u
vreme
kad
je
on
bio
ranjeni
lav,
kad
je
zaista
bio
najopasniji.
Ali
DSS
je
manje
popularan
od
njega.
-
Mora
se
reci
da
politika
koju
vodi
njegova
stranka
i
koju
on
podržava
ne
može
da
uživa
mnogo
simpatija.
Prvo,
velika
odgovornost
na
toj
stranci
je
u
tome
što
se
ona
javlja
kao
neko
ko
razbija
DOS.
Zatim,
pomalo
je
neiskreno
i
licemerno
biti
u
vlasti,
a
ponašati
se
kao
opozicija.
Ja
razumem
razloge
nezadovoljstva
DSS.
Oni
su
velikim
delom
opravdani.
Ta
stranka
ima
veci
uticaj
u
birackom
telu
nego
DS,
ali
njen
uticaj
u
vlasti
je
manji.
Koliko
je
rejting
DSS
relevantan
ako
znamo
da
pre
septembarskih
izbora
ova
stranka
nije
bila
tako
popularna?
Da
li
to
znaci
da
Srbi
vole
pobednike?
-
Verovatno
je
to
u
pitanju.
U
marketingu
to
se
zove
„efekat
otvorenog
vagona“,
a
vodi
poreklo
iz
americkih
politickih
karnevala,
kada
gradom
krece
otvoreni
vagon
u
koji
uskacu
ljudi.
To
je
efekat
kada
procenjujete
da
je
neko
pobednik
i
vi
mu
se
pridružujete.
Broj
potencijalnih
apstinenata
u
birackom
telu
se
opasno
povecao.
-
Da,
zbog
obeshrabrujuceg
sukoba
u
vladajucoj
koaliciji.
To
je
logicno
i
ocekivano
ako
se
nalazimo
u
situaciji
da
vlast
nema
prihvatljivu
opoziciju
jer
su
to
stranke
starog
režima.
Mislim
da
nikome
ko
je
glasao
protiv
Miloševica
ne
pada
na
pamet
da
glasa
za
stranke
starog
režima.
U
takvoj
situaciji
sukob
unutar
DOS
može
samo
da
obeshrabruje
te
birace,
a
jedini
nacin
na
koji
oni
mogu
da
reaguju
nije
da
glasaju
za
opoziciju,
jer
nje
nema,
nego
da
se
odluce
za
apstinenciju.
Glavni
argument
za
to
je
u
cinjenici
je
da
je
procenat
apstinencije
najveci
kada
DOS
nastupa
kao
celina.
On
se
tada
krece
do
skoro
jedne
trecine
birackog
tela.
Kada
se
DOS
podeli
na
dva
dela,
on
spada
na
28-29
odsto.
Kada
se
pojavi
i
G17
plus
kao
moguca
izborna
lista,
apstinencija
se
smanjuje
na
cetvrtinu
birackog
tela.
Poboljšava
se
politicka
ponuda,
više
ljudi
nalazi
sebe
u
njoj
i
smanjuje
se
apstinencija.
Kakve
mogu
da
budu
posledice
toga?
-
Vlada
koja
namerava
da
sprovodi
reforme
mora
da
se
boji
apstinencije
gotovo
isto
koliko
i
opozicija,
zato
što
vi
ne
možete
imati
demokratski
legitimitet
da
sprovodite
bolne
reforme
ako
imate,
recimo,
50
odsto
apstinenata.
Tada
imate
polovinu
birackog
tela
za
koje
ne
znate
šta
misli,
odnosno
možete
samo
da
pretpostavite
šta
misli,
a
to
je
da
ne
misli
ništa
dobro
o
vladi.
Ta
cutljiva
vecina
može
nekada,
ako
politicki
stav
ne
može
da
izrazi
ni
kroz
vlast
ni
kroz
opoziciju,
da
potraži
vaninstitucionalne
nacine
ispoljavanja
nezadovoljstva.
Predvidate
mogucnost
socijalnih
ili
politickih
nemira?
-
Da,
ali
to
nece
zavisiti
samo
od
toga.
Ovde
se
mora
raditi
na
postizanju
politickog
i
socijalnog
kompromisa
kojih
nema.
Dakle,
reforme
su
sputane,
bez
obzira
šta
god
ko
govorio
o
tome,
jer
ce
uvek
morati
da
se
donose
polovicne
mere,
koje
ce
morati
da
se
povlace.
Ukratko,
reformski
proces
trajace
znatno
duže
i
bice
bolniji
nego
da
se
prvo
pristupilo
postizanju
politickog
konsenzusa
unutar
DOS,
a
potom
i
socijalnog
konsenzusa.
Takvih
ozbiljnih
pregovora
u
Srbiji
nije
bilo?
-
Bio
je
potpisan
jedan,
tobože
ugovor
s
narodom.
To
je
malo
anarhisticko
gledanje
na
stvari,
jer
narod
kao
politicki
subjektivitet
ne
postoji.
Nema
ko
da
ga
reprezentuje
osim
vlade,
a
ne
može
vlada
sa
sobom
da
potpisuje
ugovor.
Ugovori
se
moraju
potpisati
sa
ljudima
koji
reprezentuju
odredene
socijalne
slojeve,
bili
to
sindikati
zaposlenih,
udruženje
poslodavaca...
Kod
nas
je
tih
godinu
dana
vec
prošlo.
-
Da.
To
je
zaista,
po
mom
mišljenju,
izgubljeno
vreme.
Narocito
ako
se
ide
sa
tako
oštrim
liberalnim
reformama.
Ja
nisam
protiv
takvih
reformi.
Zastupnik
sam
stava
da
ako
nešto
mora
da
se
uradi,
treba
da
se
uradi
što
brže.
Ali
to
može
da
se
uradi
samo
tako
da
se
vodi
racuna
o
interesima
onih
delova
društva
koji
ce
biti
ugroženi
tim
merama.
Da
se
vratimo
na
apstinente
i
situaciju
kada
se
pojavi
G17
plus,
koji
ocigledno
može
da
profitira
iz
sukoba
DS
i
DSS.
Da
li
mislite
da
ce
oni
u
tom
smislu
da
postupe?
-
Stvar
je
njihove
politicke
volje
i
odluke
da
li
ce
se
umešati
u
politicku
utakmicu
tako
da
pokušaju
da
profitiraju
iz
toga.
Ali
bilo
kojim
motivom
da
se
rukovode,
njihovo
pojavljivanje
na
politickoj
sceni
bilo
bi
dobrodošlo.
Zašto?
-
Ako
imamo
situaciju
dihotomne
podele,
gde
postoje
dva
polarizovana
dela
DOS,
kompromis
je
vrlo
malo
verovatan.
DS
želi
da
dominira
i
da
ima
kontrolu
nad
što
vecim
brojem
institucija
pa
i
medija
u
republici,
a
DSS
opet
misli,
s
razlogom,
da
mu
pripada
mnogo
više.
Nema
politicke
volje
da
se
sporazum
postigne
i
u
tom
slucaju
stvari
se
mogu
pomeriti
samo
ako
se
na
politickoj
sceni
pojavi
treci
faktor
koji
ce
ugroziti
i
jedne
i
druge
i
na
taj
nacin
ih
prinuditi
da
potraže
sporazum.
Nije
nemoguce
i
nije
nezamislivo
da
DS
i
DSS
naprave
koaliciju
protiv
te
trece
grupacije.
Opet,
moguc
je
i
jedan
trougao,
jedna
nestabilnija
forma
koja
unosi
i
konkurenciju
i
mogucnost
udruživanja
protiv
treceg.
Kad
je
samo
dvoje,
tu
postoji
samo
konkurencija,
ali
nema
velikog
podsticaja
da
dode
do
kompromisa.
Ocekujem
da
bi
ako
bi
u
G17
plus
obznanili
nameru
da
izadu
na
izbore,
njihov
rejting
bio
još
bolji
nego
do
sada,
tako
da
oni
zaista
jesu
pretnja
vodecim
strankama
i
licnostima.
Ne
bi
bilo
loše
kad
bi
oni
tu
pretnju
ozbiljno
shvatili
i
kada
bi
pokušali
da
se
konstruktivnije
ponašaju.
Mislite
da
to
sada
ne
shvataju?
-
Mislim
da
ne
shvataju
ili
barem
ne
razmišljaju
dugorocno.
Da
li
vam
miriše
na
izbore?
Koliko
smo
daleko
od
njih?
-
Ne
bi
me
iznenadilo
da
izbori
budu
i
u
prvoj
polovini
ove
godine.
Ako
su
ukinuti
porezi
na
prehrambene
proizvode,
a
mislim
da
je
to
stvar
koja
ne
može
dugo
da
traje,
to
je
možda
neki
nagoveštaj
da
se
vlada
sprema
da
izade
na
izbore.
Po
mom
mišljenju,
logicno
bi
bilo
da
se
izbori
održe
negde
pred
kraj
godine.
Imajuci
u
vidu
efikasnost
u
postizanju
dogovora,
nisam
veliki
optimista
da
ce
se
baš
u
prvoj
polovini
godine
rešiti
i
odnosi
sa
Crnom
Gorom
i
doneti
novi
ustav
Srbije
i
rešiti
pitanje
statusa
Vojvodine,
koje
u
tom
ustavu
mora
da
bude
sadržano.
Ako
do
izbora
dode
u
prvoj
polovini
godine,
to
ce
zaista
biti
priznanje
ocajnog
politickog
neuspeha.
Koliko
stranke
i
politicari
obracaju
pažnju
na
istraživanja?
-
Danas
i
te
kako
obracaju
pažnju.
Možda
u
Miloševicevo
vreme
nisu
jer
su
rejtinzi
stranaka
i
licnosti
bili
odredeni
necim
što
nije
politicki
marketing
i
strategija.
Rejting
Miloševica
i
njegove
stranke
bio
je
odreden
njegovom
apsolutnom
dominacijom
u
politici,
ekonomiji
i
medijima.
Sada
nemamo
tu
dihotomnu
situaciju
da
se
opredeljujemo
izmedu
nekoga
ko
je
olicenje
upropašcavanja
društva
i
nekog
ko
olicava
alternativu.
Sada
ce
više
politickih
aktera
morati
da
pokažu
da
su
oni
ta
poželjna
politicka
opcija
koju
bi
ljudi
trebalo
da
podrže.
U
takvoj
situaciji
istraživanja
javnog
mnjenja
su
važna.
Mislim
da
ih
politicari,
cak
i
kad
ih
kritikuju,
što
je
prilicno
neumesno,
veoma
respektuju.
Ko
od
njih
najviše
pažnje
poklanja
istraživanjima?
-
Mislim
da
se
premijer
Đindic
više
oslanja
na
njih
i
da
ih
više
respektuje,
ali
imam
pokazatelje
i
kontakte
sa
ljudima
iz
DSS
koji
takode
pokazuju
prilicno
interesovanja.
Moram
da
kažem
da
ni
jedni
ni
drugi
kod
mene
nisu
narucivali
istraživanja,
pa
mogu
da
govorim
sasvim
slobodno.
Ta
istraživanja
nisu
nimalo
jeftina.
Koliko
ona
koštaju?
-
Ne
bih
o
tome
govorio,
jer
je
to
u
domenu
poslovne
tajne,
ali
za
naše
prilike
ona
nisu
jeftina.
Dobro
istraživanje
mora
da
bude
skupo.
Ono
ne
može
biti
radeno
na
uzorku
manjem
od
1.000
ispitanika
i
to
je
glavna
stavka
kada
se
procenjuje
cena
jednog
istraživanja.
Tome
treba
dodati
troškove
kontrolora,
štampanja
i
izrade
upitnika,
unos
i
obradu
podataka,
izradu
i
prezentaciju
izveštaja...
Na
kraju
krajeva,
i
kad
je
rec
o
uzorku
od
1.000
ispitanika,
morate
ici
na
što
vecu
disperziju
uzorka,
na
njegovu
alokaciju
po
celoj
teritoriji
Srbije.
Da
biste
to
uspeli,
morate
ici
sa
standardom
da
ne
smete
imati
više
od
10
ispitanika
u
jednoj
uzoracnoj
jedinici.
To
takode
povecava
troškove
ispitivanja.
Nisu
isti
troškovi
ako
ispitivanje
sprovedete
u
10,
70
ili
100
opština.
Da
li
ima
manipulacija
i
zloupotreba
istraživanja?
-
Mislim
da
ima,
ali
ostanimo
na
tome.
Ne
bih
detaljisao.
Kako
se
manipuliše?
-
Glavni
nacin
manipulisanja
je
da
se
objavljuju
samo
podaci
koji
vama
idu
u
prilog.
To
nije
nedozvoljeno
dokle
god
se
navode
pravi
podaci,
ali
nije
ni
previše
casno.
Jednostavno,
kada
napravite
sliku
birackog
tela,
onda
ne
smete
da
izvlacite
samo
ružicaste
delove,
a
da
tamne
delove
zapostavite.
Prevaranti
su
univerzalna
kategorija
Nedavno
ste
izdali
i
roman
koji
se
zove
„Dvadeset
cetvrta“.
O
cemu
je
rec?
-
Dogadaji
o
kojima
pišem
dešavaju
se
1924.
godine
u
Beogradu,
zbog
cega
se
knjiga
i
zove
„Dvadeset
cetvrta“.
Oni
su
se
stvarno
desili.
Tada
se
u
Beogradu
pojavio
prevarant
koji
se
obogatio
varajuci
ljude
na
razne
nacine.
Kada
je
pao
u
ruke
policiji
i
kada
su
poceli
da
ga
raskrinkavaju,
on
je
iz
zatvora
poceo
da
manipuliše
ljudima
tako
što
im
je
govorio
da
je
njegovo
blago
sakriveno
u
tom
i
tom
delu
grada,
na
tom
i
tom
mestu,
pa
su
ljudi
krenuli
da
kopaju.
Poceli
su
da
ruše
kuce,
da
prekopavaju
ulice
u
gradu
koji
je
još
bio
izranavljen
od
bombardovanja
u
Prvom
svetskom
ratu.
Taj
motiv
coveka
koji
se
igra
celim
gradom
na
neki
me
je
nacin
fascinirao
i
shvatio
sam
to
kao
metaforicnu
pricu
koja
se
nama
dešavala
90-ih.
Radnju
sam
izmestio
u
1924.
jer
to
je
godina
kada
se
sve
upravo
zacinjalo.
Zacinjali
su
se
veliki
pokreti
-
fašisticki
pokreti
u
Italiji
i
Nemackoj,
javljali
su
se
demagozi
koji
su
vladali
lakovernom
svetinom.
To
se
sve
dešavalo
svih
ovih
godina,
ali
je
radnja
izmeštena
u
1924.
upravo
da
se
istakne
da
je
to
vecna
tema.
Paralelno
sa
tom
socijalnom
pricom,
razvijala
se
i
druga,
ljubavna
prica,
koja
je
sticajem
okolnosti
nadrasla
osnovnu
pricu.
Tema
tog
romana
je
potraga
za
zlatom.
Ljudi
koje
je
slao
taj
Jovan
Zubovic
da
ga
nadu
nisu
ga
pronašli,
ali
možda
su
ga
pronašli
neki
drugi
ljudi
u
toj
prici
koji
pokušavaju
da
pronadu
ljubav
u
sebi
i
u
drugima,
ako
to
ne
zvuci
pateticno.
Režimska
istraživanja
su
šlihtanje
Đindicu
U
novijim
istraživanjima
izgleda
kao
da
se
rejtinzi
DS
i
DSS
približavaju?
-
Cini
mi
se,
ipak,
da
se
preteruje
u
oceni
da
su
ove
dve
stranke
izjednacene
i
da
se
preteruje
da
neprestano
raste
rejting
DS
i
Đindica,
a
da
opada
rejting
DSS
i
Koštunice.
Cini
mi
se
da
se
formiraju
neka
istraživanja
za
koja
možemo
reci
da
su
režimska,
kao
što
smo
govorili
u
Miloševicevo
vreme.
Kako
dolazi
do
tih
pristrasnih
istraživanja?
Da
li
to
zavisi
od
toga
ko
je
narucio
istraživanje?
-
U
ovom
slucaju
mislim
da
nije
to
u
pitanju.
Mislim
da
cak
to
nije
zahtev
ni
DS
ni
Đindica,
vec
je
to
više
pokušaj
dodvoravanja.