POSEBNA IZDANJA

Promocija knjige Marija Brudara

U sredu, 24 novembra u velikoj sali skupštine opštine Stari Grad u 18.00 časova održana je promocija knjige Marija Brudara: Nada, obmana, slom (Politicki zivot Srba na Kosovu i Metohiji 1987-1999).

Govorili su narodni poslanik Dragan Lazić, urednik NSPM Đorđe Vukadinović i autor.

Od medija pozivi su bili upuceni Ninu, Vremenu, Blicu, Danasu, Srpskoj reci, TV BK, Beti, Fonetu, RTS-u i Mrezi.
Dosli su fotoreporter Foneta, ekipa RTS, novinari Tanjuga i Radija Beograd 2.
U Jutarnjem programu TVB 1 emitovan je kratak izvestaj (oko 7 i 30) od oko pola minuta; na Radio Beogradu 2 knjizi je posveceno 45 minuta u emisija Agora (27.11.) Snezane Bicanin. Uzivo u studiju bili su D. Lazic i autor, a korisceni su snimci Djordja Vukadinovića sa predstavljanja.

Izveštaj tanjuga sa promocije:

TANJUG, 24.11.2004. 22:06

U svečanoj sali Skupštine opštine Stari Grad večeras je predstavljena knjiga Marija Brudara Nada, obmana, slom, s podnaslovom Politički život Srba na Kosovu i Metohiji 1987-1999, koja je nastala na osnovu magistarskog rada. O knjizi, koju je objavila redakcija časopisa Nova srpska politička misao, govorili su urednik časopisa Đorđe Vukadinović, poslanik u Skupštini SCG Dragan Lazić i autor, koji je do pre dve godine radio kao novinar Radio Beograda, a više od deset godina je bio novinar RTV Priština.

Vukadinović je objasnio da je časopis na čijem je čelu formirala grupa intelektualaca s ambicijom da preko njega "politički prosvećuje čitaoce", što je "navuklo odijum" svih političkih struktura. On smatra da se Brudarova knjiga uklapa u koncept časopisa i zato se odlučio da je štampa. Knjiga je jedinstven prilog otkrivanju istine o zbivanjima na Kosovu, jer na koncizan, jasan, pošten i iskren način govori o 12 fatalnih godina, istakao je Vukadinović. Za njega je bitan faktor što je autor bio neposredni svedok i čak učesnik događaja i zato je njegovo pisanje autentičan dokument. Vukadinović misli da se knjiga ne može tretirati kao udžbenik iz političkih nauka, niti je teorijska analiza događaja, ali je pomalo sve to. On je ocenio da je pisana nepretenciozno, pomalo u maniru novinskog feljtona, što je čini i zanimljivim štivom.

Čitaoci će se sresti sa nekim od mogućih odgovora zašto su Srbi na Kosmetu stvorili od komunističkog aparatčika srednjeg ranga, kakav je bio Slobodan Milošević, nacionalnog vođu, kako je načinjen pun krug od nade do sloma, šta stoji iza srpskog srljanja u propast, ko je i zašto formirao razne partije na Kosmetu i sa kojim ciljem...

"Da je bilo više ovakvih posmatrača, poput Brudara i knjigâ kao što je njegova, poučna i gorka, možda srpska stvar na Kosovu ne bi bila tako crna i ne bi išla u pravcu u kome ide", zaključio je Vukadinović i najavio da će se kroz nekoliko meseci pojaviti u engleskom prevodu.

Lazić je rekao da je Brudar izneo autentičnu sliku o prilikama na političkoj sceni pokrajine, gde se svako protivljenje Miloševiću tretiralo kao protivljenje odbrani srpskih interesa i gde nije bilo spremnosti da se stvori jedinstven front prema Albancima. On je ocenio da su kosovski Srbi najveće žrtve Miloševića i da o tome svedoči Brudarova knjiga kao pisani trag budućim generacijama o jednom vremenu.

Autor je rekao da je imao potrebu da ostavi pisani trag i tako sačuva od zaborava deo prošlosti koja je i njegova i da to uradi na zanimljiv način. Brudar smatra da će njegov cilj biti ostvaren ukoliko knjiga posluži budućim istraživačima kao podsticajni pregled događaja o kojima govori. Najavio je da će nastaviti da prati zbivanja oko Kosova, ali bi voleo da pročita kako su period kojim se on pozabavio zapamtile ličnosti koje su tada bile na vlasti.

Slike sa promocije:

Dragan Lazić, Mario Brudar i Đorđe Vukadinović

Glavni urednik NSPM Đorđe vukadinović