Home
Komentari
Kulturna politika
Ekonomska politika
Debate
Prikazi
Hronika
Polemike
Prenosimo
 
 
Impresum
Pretplata
Kontakt
Oglašavanje
Novi broj
Prošli brojevi
Posebna izdanja
NSPM Analize
Linkovi
Debate:
Kosovo i Metohija
Srbija i Crna Gora
Srbija i NATO
Srbija među ustavima
Crkva i politika
Kuda ide Srbija?
Svet nakon 11. septembra
Istina i pomirenje na ex-YU prostoru
   
  Komentari:
Politički život
Kolumne Đ. Vukadinovića i S. Antonića
Kulturna politika
Ekonomska politika
Polemike
BiH - deset godina posle Dejtona
Savremeni svet
   
  Pregledi:
Prenosimo
Prikazi
Hronika
Ankete
   
 

KOMENTARI

Komentari na tekst Đorđa Vukadinovića "Žrtve i profiteri"

   

Pod lupom

Đorđe Vukadinović

ŽRTVE I PROFITERI

Komentari sa sajta Politike

moderatoru (), 06.03.2007, 21:09
zasto moja dva komentara nesmiju vidjeti citaoci,zar su toliko ..... da udaram u mozak.hvala na komplimentu.


paja (), 06.03.2007, 19:26
Odličan komentar koji govori o neophodnosti da budemo oprezni u prihvatanju mnogih ?istina i "istina" koje nam se nameću sa strane iz razloga koji (veoma često) nisu u našem ?interesu. Novi svetski poredak formulisan tajnom doktrinom SAD s početka 90ih za ?supremaciju SAD (uz pomoć UK i nekih većih zemalja EU) u vršenju planetranih poslova se ?pokazuje kao totalni promašaj jer su efekti sasvim suprotni. Uočava se da na svetskoj ?sceni dolazi da smanjenja realne i percipirane političke, ekonomske i vojne moći SAD (i ?EU) odnosno narodski rečeno namere SAD (i jezgra EU) su pročitane i preduzeti su aktivni ?koraci od suparnika (Rusija, Kina, Indija) da događaji uzmu drugačiji tok. Opet je Srbija ?bila važan (ako ne i odlučujući faktor) da promeni dinamiku nekih dešavanja. Ono što se ?dešava na međunarodnoj sceni je poruka «car je go» jer propagandne gluposti SAD i ?partnera polako bivaju osporene surovim činjenicama, mnogi moćni prepoznaju da Srbija ?ipak nije kriva za sva zla ovog sveta i da je njena istrajnost dovela do toga da se dobije ?dragoceno vreme da se promeni odnos snaga i da se profilišu efikasne i efektivne ?strategije protiv planetarnog matletiranja SAD. Kao što se vidi pozicija Srbije dobija ?aktivnu (ranije samo pasivnu) podršku muslimanskih zemalja koja nam je u svakom slučaju ?značajna. Neke hipoteke prošlosti se skidaju a intenzivno se radi na skidanju i ?preostalih. ?


Velimir Zamurovic (vzamurovic@yahoo.fr), 06.03.2007, 19:22
Kako istina boli najbolje se vidi po komentarima onih koji Srbiju najvise vole da vide kao zgazenu,osudjenu za sva nedela ovog sveta.Takvi a uz pomoc onih koji su se iz bilo kojih razloga stavili u sluzbu tudjih interesa sikcu,prljavim i podlim komentarima protiv nekoga ko bez straha i precino daje odgovor na politicke izazove naseg vremena.Cestitam na clanku g-nu Djordju,i uzivam u njegovim realnim analizama.


BOXXA Gradjaninu (boxxa@gmx.at), 06.03.2007, 18:55
Samo,izgleda,gradjani Srbije imaju ovakve "Gradjane" kao sto je ovaj nas(mozda i nije nas pise EUROPA umesto EVROPA).I dokle cete se vise kaciti za Slobodana Milosevica?Dokle ce vam on vise smetati?Lako je biti general posle bitke.Ja sam sve vise uveren u misljenju da bi svaki srpski politicar(i bivsi i sadasnji i buduci)uradio priblizno isto sto i Sloba.Pogledajte Kostunicu danas,a setite ga se pre nekoliko godina.Pa i Djindjic je ubijen malo nakon sto je pokrenuo pitanje Kosova u jednoj poseti Nemackoj.Ko ono bese pominjao muslimanske barjake i secu ruku do lakata?Da nije Draskovic?Razlika medju njima je sto je SM ostao do kraja(nije pobegao, sa onih famoznih 2 milijarde maraka koje inace nikad nisu pronadjene,nigde)Ne svidja se meni ni Kostunica.da se razumemo,ali je najmanje zlo.G.Gradjanine imate ovde mnogo dobrih tekstova(Mdrobac,Kanjos,sjani Pseudonimus...),mozda biste mogli nesto i da naucite,nesto novo,a ne samo jednu istu traku.Covece kako ti ne dosadi?


Fajdra Cenzura (kilesa@tron-inter.net), 06.03.2007, 18:50
Elem, petu kolonu, koja se više i ne krije... treba vanstranački likvidirati, je l da?


Vanstranački analitičar (), 06.03.2007, 18:32
G. Đorđe Vukadinović , kao i uvek, oštar, pronicljiv, prst u oko, licem i lice. To je za mene pošten novinarski stav. Petu kolonu u Srbiji, koja sve više i ne krije da je to jer znaju da im država ?bog njihovih moćnih zaštitnika za sada ne sme ništa, obeležio je jasno i glasno. Nije napravio sasvim jasnu distinkciju od Slobodana Miloševića / previd u konstrukciji rečenice/ ali sve drugo vrhunski. Ima jedan sindrom koji će vremenska distanca prevazići: ako želiš da te ne napadaju da nisi demokrata onda na početku svakog teksta, nezavisno od sadržine, u Srbiji je korisno reći da je za sve kriv Slobodan Milošević. To, naravno, nije tačno ali kome je danas u interesu da u Srbiji istorijski valorizuje S.Miloševića. Generalno gledano S.Milošević je bio izuzetno slab političar, vešt na mikroplanu ali bez vizije, bez osećaja za promene u svetskim odnosima, čak i u samoj SFRJ - ali mi smo ga stvorili, imao je podršku preko 90 % Srba u SFRJ, mi smo ga glasali, birali, uzdizali u visine. I šta se dogodilo: Zapad, secesionističke republike i crkve naroda u njima proglasile su ga krivim što je želeo da spasi SFRJ , koja je jedino rešenje za srpsko pitanje. U Hagu su mu sudili za ono za šta nije bio kriv i nisu mogli da mu dokažu krivicu, pa je "umro" a da mu u Srbiji nije suđeno za ono za šta je stvarno bio kriv ( politička ubistva, totalitarizam, izborne krađe, pljačka državne i društvene imovine od strane njegove porodice i dr.). Određeni krugovi na Zapadu preko svoje pete kolone u Srbiji i preko "lidera" LDP pomalo napuštaju dalje blaćenje S.Miloševića, naročito posle presude u korist Srbije po nesuvisloj tužbi BiH, i okreću se kompromitaciji dr Vojislava Koštunice i njegovom odvajanju od g.Tadića jer oni danas kada su zajedno integralno i u totalitetu na reprezentativan način prestavljaju proevropsku Srbiju koja poštuje svoje vrednosti, integritet i suverenitet.


Milenko (), 06.03.2007, 18:08
@Gradjanin (), 06.03.2007, 17:25:vaš ponor gospodine Gradjanin je bez dna.I posle presude da Srbija nije kriva za Srebrenicu, nastavljate da guslate pre 15 godina napamet naucenu pesmicu o kolektivnoj krivici srpskog naroda,koja je nedavno i zvanicno odbacena kao neupotrebljivo djubre propagandnog rata.I ne stidite se da pricate gadosti...Palikuce su oni koji su nas bombardovali a vampiri ste vi i vasi istomisljenici, kojima srpske krvi jos uvek nije dosta. Samo priznavanje ovog činjeničnog stanja dovelo bi do vase katarze i lustracije...Vi ste samo teoretičari i kvazi političari koji pripremaju teren za konsolidaciju novih antisrpskih snaga i njihovo prestrojavanje po novim falangama... Nemojte zaboraviti da se europska unija u Srbiji pise Evropska Unija...


gradjaninu (), 06.03.2007, 17:58
ta otporaska prica,vise ne prolazi nigdje.gdje je milosevic u ovih zadnjih sedam godina,a ista ekipa,ne citav svijet,kako kazes,nego jedan tim,zvani zlocinacki nato,na koji se ti pozivas,nam jos uvijek zagorcava zivot,komada ucjenjuje,preti.vidim i ti si se rasplakao,sto nas nisu optuzili za genocid,gradjanine.placite,samo placite


Gradjanin (), 06.03.2007, 17:25
Vaš ponor gospodine drobac je bez dna. Ni posle presude da je srbija pasivnim držanjem u Srebrenici prouzrokovala genocid nezapamćen posle drugog svetskog rata nije vam dovoljan da se stidite. Niko nikad nije umanjivao srpske žrtve na svim ratištima, ali sve zemlje koje su članice ujedinjenih nacija od početka rata bile su jedinstvene u stavu da je srbijanska politika vodjena Slobodanom Miloševićem bila uzrokom i inicijatorom svih zala koje su se dešavalena na ovim prostorima. Zato je Srbija bila izolovana pod sankcijama i najzad bombardovana. Kako se može objasniti takav konsenzus u celokupnoj medjunarodnoj zajednici po svim pitanjima ako srbija nije vidjena u obliku vampira i palikuće na zapadnom balkanu koji se morao po svaku cenu zaustaviti. Samo priznavanje ovog činjeničnog stanja dovelo bi do katarze na postojećoj političkoj sceni jer pojedinci koji bi morali da budu lustrirani i dalje su pod zaštitom osoba kao što ste vi gospodine drobac gospodin Vukadinović i slični. Vi ste samo teoretičari i kvazi političari koji pripremaju teren za konsolidaciju novih nacionalnih snaga i njihovo prestrojavanje po novim falangama. Nemojte zaboraviti da europska unija neće trpeti na svojim granicama pijanog raspikuću koji uvek može da nešto porazbija ili čak zapali svoju kuću i kuću svojih komšija. Europa je naučila lekciju i učin iće sve da pijancu odutzme i alkohol i palicu


srbi iz srbije (), 06.03.2007, 17:17
pa bili smo optuzeni i vise nismo,jesi li to cuo,ili ti trebam jos jednom da ponovim,SRBIJA NIJE KRIVA ZA GENOCID


milose aleksicu (), 06.03.2007, 17:11
potrazi pomoc medecinsku pod hitno,dok jos mozda nije kasno,sta li su vam u budimpesti radili agenti CIA,mozda su vas drogirali,a da neznate,tekst ti je totalno drogiran


saletu djuricu (), 06.03.2007, 17:07
ako ti nemas nista sa slobodanom milosevicem,imaju drugi.koje dvoriste da ocistimo,svoje,pa pocisceno je milion puta,od takvih kao ti,od otporasa,placenika CIA,pa do nato pakta,i ostalih.godinama oni nam ciste dvoriste,trubeci ,sto smo uradili i sto nismo.nase je dvoriste precisto,a druga su,u ljubljani,zagrebu,sarajevu,pristini,londonu,bonu,vasingtonu,zarasla u korov i ne priznaju sta su radili.mi smo jedini koji smo priznali svoje zlocine,mada bi ti htjeo da priznamo i tudje. kazes srebrenica,da,srbi su pobili oko srebrenice oko 1500 srba i preko 50 sela srpskih sravnili sa zemljom,hoces li nam i to na dusu staviti,kao sto ste poslije petog oktobra,ubjedili srpski narod,da su sami sebe bombardovali,umjesto da u padinskoj skeli bude solana,klark,klinton i drugi,mi proglasismo jedinog krivca za bombardovanje,onog nesretnog milanovica,ni krivog ni duznog.hoces li i to da priznajemo.umoran sam od vas otporasa,koji ste za prljavi novac,radili protiv svoje rodjene zemlje,postavljajuci demokratije sirom svijeta,za racun CIA.neznam kojom pogrdnom recju bi nazvao ovakve.i sada vidimo koje snage sve imamo u srbiji,koje se rasplacu,ako nas ne proglase genocidnim.ima li psihijatrija jos u srbiji,rade li,bolesnika koji slobodno setaju,koliko hoces.


Srpkinja,06.03.07 (), 06.03.2007, 16:27
HVALA G-dine Vukadinovicu!Vi imate "kicme" sva Sreca ,da te Srbomrsce Prozovete IMENIMA:VUCO,MICIC,PESIC,KANDIC,CANAK,JOVANOVICitd..itd..a ja sam UBEDJENA,da ce DAN DOCI,kada svi oni morati da odgovaraju za IZDAJNICKU PROPAGANDU PROTIV SRBIJE!! CEKAMO,CEKAMO i BICE!


Milica iz inostranstva (), 06.03.2007, 16:02
"Sale Djuric" neka procita knjigu "ZLOCIN JE ZLOCIN PRECUTATI" , pa neka prvo vidi koliko je Srba stradalo za samo jednu godinu u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini(1991-1992), dokumentovano imenom i prezimenom, pa onda neka se pita kolko je stradalo njih u Srebrenici. Da su nestali iz Srebrenice, to je cinjenica i tuzna i zalosna, ali se o broju jako puno spekulise i nagadja. Skoro sam imala priliku da procitam da se jako puno njih nalazi u raznim drzavama Amerike koji se vode kao nestali iz Srebrenice. Mozuda bi u tom pravcu nesto trebalo uraditi i konacno dati pravi broj i staviti tacku na svoj toj polemici KOLIKO IH JE NESATALO


Nebojsa (nebausa@gmail.com), 06.03.2007, 15:44
Bravo Djordje.


sale djuric (sale.djuric@yahoo.com), 06.03.2007, 15:34
Gospodine Vukadinovicu, Vas tekst je amaterski. Ne uvazavate cinjenice, relativizujete stvari i zbunjujete citaoca nejasnim opaskama o ratnim zlocinima. Dokle cemo bacati pogled u komsijsko dvoriste? Hocemo li konacno reci koliko je ljudi pobijeno u Srebrenici,zvanicno osuditi zlocin i konacno staviti tacku na tu pricu(isto da rade Hrvati i muslimani, a ne da pricaju kako su samo Srbi zlocinci). Tek tada mozemo pricati o zlocinima Hrvata i muslimana prema Srbima, koji su bili ogromni u proteklom ratu i koji, ni u kojem slucaju, ne smiju proci nekaznjeno. Ali, dajte da prvo pometemo svoje dvoriste od korova. I ne poistovjecujte S.Milosevica sa Srbijom i srpskim narodom. Nemam s njim nista i bolje je da ga nikad nije bilo.


Sonja L-M (nothingofakind@yahoo.de), 06.03.2007, 15:28
Svaki članak gospodina Vukadinovića je pravi biser. Čude me samo negativni komentari čitalaca. Neka oni koji se ne slažu sa iznesenim stavovima postanu Politikini novinari ili honorarci, pa neka polemišu tako (ali sumnjam da bi to bili u stanju), a ne nepismenim i nemuštim člančićima punim poluargumenata, mržnje i nebuloza ovde na "komentarima". Ili neka uopšte ne čitaju članke autora koje ne respektuju. To je bar lako.


baki novi sad (), 06.03.2007, 15:21
Tekst je dobar i tu nema mnogo sta da se doda. Ovo je nesto sto svi mi znamo ali malo njih to hoce ili sme da kaze i napise. Reakcije nekih na ovaj i slicne tekstove nam govori da je g. Vukadinovic u pravu. Kritike koje trpi on i Antonic su proizvod jedne duboke podele u Srbiji koja tesko moze da se prevazidje. Oni koji misle da imaju monopol na reforme i Jevropu napadaju sve one koji imaju drugacije misljenje, a tu spadaju Vukadinovic i Antonic, sa kojima se inace ne retko i ne slazem. Neki tekstovi kao onaj od Antonica o "silovanju Srbije" su nesto sto vraca nadu u slobodne i angazovane intelektualce, no malo je ljudi koji su spremni da se suprotstave glavnoj struji koji cesto tece u pravcu koji nije ni dobar ni pravedan ni istinit.


mdrobac (GRAĐANINU@odgovor), 06.03.2007, 15:06
1.VUKOVAR.rat je počeo 1990 a ne 91,srbi su plivali dunavom a srbija nije ništa preduzela nego smo se sami branili.barikade, i sami sebe sačuvali.da nisu napali kasarnu tj.JNA ne bi bilo rata u vukovaru. ovčara - leva supoderica,osveta nad onima koji su pravili zlo 1990 god.prvi zločin je NDH zvani DUDARA,zašto ga niko ne spominje jer to je drugi jasenovac. DUBROVNIK.hos je delevao sa istog područja.(POSTOJE VIDEO SNIMCI)šta je trebalo uraditi? SARAJEVO.svatovi , ubijeni mladi vojnici i tak tada se okružuje sarajevo gde je nestalo 5000 srba. TUZLA.napadnut vojni konvoj koji se po dogovoru povlačio iz tuzle(postoje video snimci) SREBRENICA.naser orić je iz zaštićene zone UN-a palijo 20 srpskih sela i likvidirao 2000 SRBA i nejači.NASER ORIĆ JE NA SLOBODI. GRAĐANIN se izjašnjavaju srbi komunjare,(jugosloveni 95%srbi).građanska država nigde ne postoji,ili?


milos aleksic (aleksic_m@hotmail.com), 06.03.2007, 14:40
Da, gospodine Vukadinovicu, ima nas mnogo koji mrzimo rezim Slobodana Milosevica, mrzimo drzavu kakva je za vreme njegove vladavine bila, mrzimo sto smo morali da zivimo sa platama od jedne marke dnevno, sto smo morali da pobegnemo iz zemlje, sto je u nase ime pocinjen genocid u Srebrenici i drugi zlocini sirom bivse Jugoslavije. I na kraju, sto je za bivsa zemlja rasturena. Licno, mrzim i rezim Slobodana Milosevica, mrzim Srbiju koju je on unakazio, mrzim sve sto je dovelo do toga da njegova vladavina potraje. Da li patoloski? Pa ne znam. Vi recite, Vi ste psihijatar.


jeremija (d.jeremic@sbb.co.yu), 06.03.2007, 14:31
Pridružujem se pozitivnim mišljenjima. Veoma cenim g.Vukadinovića. Tekst je upravo uravnotežen i onakav kakv treba da bude. List "Politika" polako preuzima primat otvorene tribine za iznošenje svakojakih mišljenja. Tako smo danas mogli da pročitamo i tekstove g.Igora Bandovića i g.Buseka koji govore nešto sasvim drugo i to neumereno i već i otužno jer iznova natura kompleks sveobuhvatne krivice našeg naroda. Kako više i kome više da objasnimo da ne bežimo od krivice naših sunarodnika učinjenih u "naše ime" ali da je naše jednostrano prihvatanje samo razlog više da nam se imputiraju sva zla ovih prostora. Izvesno je da je utopija očekivati da svi ljudi koji na ovim prostorima govore isti a višeimeni jezik nikada neće prihvatiti makar i deklarativno da su zla činjena od strane svih a da se mera mora ttražiti, ako treba beskonačno dugo, kroz pojedinačne procese. Treba nam više Vukadinovića i više prostora za njih. Zamislite kako bi "lepo" bilo saznati ko finansira naše NVO i pojedine stranke...I opet: mi ne možemo protiv sveta ali možrmo pošteno svetu da kažemo gde je donja, najdonja ako treba, granica našeg nacionalnog interesa, ponosa, koju nećemo preći pa makar nas ne bude bilo. Verujem da bi nas više poštovali. Sami sebe - sigurno.


kanjos (), 06.03.2007, 13:55
Eto Djordje,juce nisam Stojadinovicev tekst smeo ni da taknem,neznam koliko sam komentara napisao ali on je naprosto nedodirljiv,izgleda da ga voli Bodo Hombah licno!


SELMA / (/), 06.03.2007, 13:52
Ovako bi trebao da govori svaki patriota, ma kom narodu pripadao: mudro i nepodanicki.


MIRKO / (/), 06.03.2007, 13:51
Svaka cast Vukadinovicu. U tekstu, nema ni traga nacionalizma i nacionalistickog slepila vec naprotiv - ZDRAV RAZUM I PATRIOTIZAM!


kanjos PSEUDONIMUSU (), 06.03.2007, 13:51
vidim da ljudi razmisljaju,imao si srecu da je ovo proslo,nisu razumeli poruku, a upravo je ova mala primedba REBUS mnogih stvari koje se desavaju na brdovitom Balkanu!ali lepo je da si to primetio,izvrsno!znaci da imamo glave ,ne samo za ukras,nego i zanesto drugo,lepa Natasa bi sigurno rekla za nosenje sesira,e zbog toga drugog PSEUDONIMUSU po nama su padale bombe i ostale lepe stvari ali to cedi,bilji,zarkicu,cankicu i ostalima ...ne moze da bude jasno,...ali mi tu nista ne mozemo da promenimo,nazalost oni su nasa novcna mora,los san!


Nenad (), 06.03.2007, 12:58
Strasno. Siguran sam da cete se i vi jednog dana stideti zbog ovakvih tekstova gospodione Vukadinovicu. Ili se bar nadam. Zelim vam da sto pre izadjete iz tog nacionalnog slepila u kome se nalazite. ...


Milenko (), 06.03.2007, 12:46
Odlican tekst, uostalom kao i prethodni istog autora, mada za moj ukus poprilicno uzdrzan...Sektor nevladinih organizacija u Srbiji zasluzuje jednu detaljnu analizu, a jos vise sluzbenu posetu finansijske policije...Jednoga dana...PSEUDONIMUS, ja se najvise secam Bore Jovica i njegove naredbe da tenkovi okupiraju Beograd, a o namerama ucesnika ovde nije mesto za diskusiju...Vidim i da se profesor madjarske ikebane ponovo javlja sa punim ustima mu dragog Kostunice... Na njegovu veliku zalost, gledacete ga sa druge strane stola sve dok vasi planovi ne budu definitivno propali, prepametan je za vas...


Srba iz Srbije (), 06.03.2007, 11:55
...mogu da misle da je Srbija "oslobodjena krivice" i da je "politika SM doživela priznanje", bez obzira da li se zbog toga raduju ili ljute. Srbija nije osudjena za genocid, ali je kriva zato što je prekršila Konvenciju o genocidu i zato što nije kaznila počinioce genocida. Genocid u Srebrenici je potvrdjen, samo što za njega nije kriva država Srbija. Dakle, presuda sadrži ozbiljne optužbe, pa stoga nema mesta ni radovanju ni besu što je Srbija "oslobodjena". I "nevladin sektor" i "nacionaliste" treba kritikovati u tom smislu: smanjite doživljaj, optuženi smo!


PSEUDONIMUS (), 06.03.2007, 11:19
Da li se iko seća 9. marta 1991. godine? Da li se nekad zapitate ?ašto se on NIJE dogodio u ,recimo, Hrvatskoj? Taj, sada već pomalo deplasirano izbledeli datum, je početak agonije koja se nadvila nad ovim narodom. Sasvim ohlađene glave, moja malenkost tvrdi da je to bio pokušaj državnog udara posle sedamdeset dana od prvih demokratskih i?bora u Srbiji (pre svih ratova, ibarskih magistrala, sankcija, bombardovanja, Hagova i sl.). Tadašnji vođa opozicije, a sadašnji M.I.P. poziva vojsku i oficire da se pridruže ustanicima. E pa braćo, to se u bilo kojoj od bratskih nam država bivše SFRJ nije moglo dogoditi iako su bili u sličnim politčko-ekonomskim okruženjima. Nekolikko meseci kasnije isti lik čestita današnjem počasnom podgoričaninu razbijanje države u kojoj se već znalo da će se baš Srbi naći u procepima koji se i danas proširuju. Zašto braća Hrvati ne skočiše na lake noge da sruše jednoumni režim F. Tuđmana? Ko zna odgovor na ovo pitanje, jasni su mu svi čanci, čede, sonje, nadežde i olivere. Pozdrav svima koji su ostali svoji (prepoznaće se).


Mladen Teofilovic (sigynteofilovic@msn.com), 06.03.2007, 11:10
Izuzeyno je tesko za ucesnike pravne nauke da izmere uticaj spoljnih faktora na zbivanje Bivse Jugoslavije. Ako je postojalo dejstvo spoljnih cinioca, to daje mogucnost unutrasnjim akterima da lakse disu(pre,za vreme i posle dogadjaja)i "lepezom" hlade osramljena lica. No kad se spoljni cinilac umesa u slucaj on je automatski unutrasnji akter dogadjaja, cime se brise granica unutrasnji-spoljasnji. Setimo se sta od materijala i ko od ucesnika je ulazio u ondasnju Jugoslaviju i sa kakvom funkcijom, ukljucujuci spoljnu intervenciju na kraju.Zatim individualni dobrovoljaci sukoba, nevazno sa koje strane i sa kojim religijskim ili drugim motivom. Otuda nastaje problem u saniranju posledica sukoba. U ovom slucaju se radilo o teznji za jasno zigosanim"krivcom". Jedna od najboljih pretpostavki za mir(skladan medjusobni odnos ljudi) je pomirenje. Pomirenje i odredjivanje krivca se iskljucuju - neidu zajedno, imajuci cak u vidu sve primenjive principe i mogucnosti u pravu.Svim ucesnicima je poznato da jedna presuda moze istovremeno biti"okej" i da protivreci sama sebi. Zato se takav akt i nedonosi. Ima vise razloga da se jedan tuzbeni zahtev donosi,udovoljava u jednoj meri ili odbacuje. Jedan od mogucih razloga je i taj da okrivljeni nemoze da plati pa makar se radilo o najbogatijoj zemlji sveta, jer i jedan zivot ima vecu vrednost negoli svo bogatstvo ovog sveta. Gubitak zivota u ratu boli svakog a najvise majku koja rodi, bilo da je ona muslimanka, katolik, ortodox ili neke druge vere. A radilo se o komsijama jedne celina zvana Jugoslavija. Toliko puno reci a sam naslov govori tako jasno!


Nikoletina Bursać (), 06.03.2007, 09:15
Otkud g. Vukadinoviću pravo da misli svojom glavom, da voli svoj narod, da kritikuje jedine autoritete demokratije, nacionalne savesti, već dekontaminirane gospođe, liberale koji bi demokratski vešali na Terazijama, otkud mu hrabrost i ludost da se suprostavi istini da se Sunce okreće oko Zemlje? Da li će i on biti spaljen?


kanjos (), 06.03.2007, 08:51
G-dine Vukadinovic, jos juce sam napisao slican komentar ali POLITIKA ga je bacila u kos,ja Vam ,majke mi, ne uzimam leb jer moji komentari skoro svi zavrsavaju u kosu,osim oni beznacajni.ali to nije problem,hocu da Vas samo pitam kako POLITIKA objavljuje Vase tekstove ,sa ovakvom sadrzinom jer Vi ste upotrebili rec MRZNJA u kontekstu sa Biljanom k.Vuco,nasu ljubimicu demokratskog zapada, i da ona ne voli drzavu Srbiju i njen narod,u gro procentu ,a to su ,preko stampe,velike izjave i to ide,to POLITIKA pusta,da li ocekujete,od gore pomenute, sada TUZBU!


Šumadinac (), 06.03.2007, 08:41
Posle jučerašnjeg "Ime za greh" od g. Stojadinovića, ovaj tekst mi je legao na dušu.


Svetislav Kostic (kostic.svetislav@web.de), 06.03.2007, 08:16
Medjunarodni sud pravde uspio je na kraju ipak da se odupre pritiscima muslimaskog lobija, sto je utoliko lakse bilo, kada je poznato da su bosansko muslimanski kverulanti, ovde hrononoskim redom, 30. oktobra 1995. okrivili istovremeno holandske Plave sljemove i bosanske Srbe. Potom 8. novembra 2004 g. optuzili holandske vojnike da su odigrali jednu "krajnje sumnjivu ulogu" u Srebrenici i od drzave Holandije zahtjevali odstetu u visini od 2 milijarde dolara za porodice pokojnika. A da od muslimanskog bolesnog nagona za parnicenjem niko i nista ne moze da ostane postedjen, dokazuje njihova 3. jula 2006. od jednog njemackog advokata beskonacno dugacko sastavljena tuzba protiv Ujedinjenih nacija i drzave Holandije u ime i u prilogu tuzbe tacno 7930 navedenih clanova porodica, od novorodjenceta do najstarijeg kucnog celjadeta. Zasto je i medjunarodni sud pravde odabrao iz zapadnih medija "okruglu" verziju sa 8ooo "na gore" poginulih, a nije "zaokruglio" na dole, ne stoji u obrazlozenju presude. Ali u tome i nije stvar. Jer prema neutralnim izvorima, a i takvi postoje - broj poginulih u okrsajima prilikom pokusaja proboja srpskih linija i postreljanih muslimanskih muskaraca, ne prelazi vise od nekih 2500 hiljada dusa. Dakle, jedan broj, ako bi se na njemu ostalo, koji bi se sasvim opravdano mogao vec iz formalne logike koja se optuzenoj strani sama od sebe namece, "poravnati" sa nekih 3000 masakriranih srpskih civila, od djevojaka do starica i staraca u Istocnoj Bosni. A to je jedan tabu kojem se moji Srbi u Srbiji u mazohistickom nagonu dobrovoljno povinuju. Medjutim, najkasnije sada smognu smjelosti i kao suvereni gradjani u jednoj slobodnoj i neokupiranoj drzavi slobodno i bez straha od srbomrzaca i laznih dusebriznih licemjera iz vlastitih redova, izgovore tu notornu cinjenicu i odbace okove sa sebe i brnjice sa usta. Ako se vec i sam sud odupreo apelima da historiju falsifikuje putem sudske odluke, vec naprotiv ustanovi da Srbija nije pocinila nikakav genocid.


gradjanin (), 06.03.2007, 08:14
Vukovar, Dubrovnik, Sarajevo, Mostar, Srebrenica, Kosovo, hladnjače da to nije premnogo mrtvih gospodine Vukadinoviću.


zeljko crncevic (reljino@yahoo.com), 06.03.2007, 08:03
g.vukadinovicu svaka cast na uzdrzanosti u ocjeni reagovanja nasih dusebriznika.sto se tice patoloske mrznje prema rezimu slobodana m. gospodine kikicu to se odnosi na sve one koji bez argumenata napadaju svakog ko nije na njihovoj frekvenciji,(npr:to je milosevicev sudija,bankar,direktor,profesor,selektor,vozac,itd...). pa valjda su i oni ziveli za vreme vladavine s.m.


Milan Glogovcan (Glogovcsán) (ipon@vnet.hu), 06.03.2007, 07:46
... Sve vam je lepo napisano po novinama, istina ne ovako neotesano kao sto cu ja da formulisem - Vojislava Kostunicu vise niko krsten u Evropi, pogotovu ne oni preko, nece da ga gleda sa druge strane stola. Sta misli Vladimir Veliki, ne pada mi na pamet da brljavim i kombinujem, jer je ipak rec, ko sto rekoh onomad, o najznacajnijem drzavniku Rusije od Petra Prvog Velikog do danasnjih dana. Nije narocito ni umesno, a ni mesto, ali je korisno reci, spomenuti: Kostunica da je dosledan, jezikom moje struke - u harmonijskim odnosima, svom znanju, zvanju i obrazovanju, sada je trenutak da se zamisli. Dogadjaji, zbivanja i buduce odluke prevazilaze njegove moci. Samo razmislam glasno, kako je svaki pocetak tezak. Mislim da su vremena "glavom o zid" prohujala. Sa proteklih sedam kosava. Da je pametan, ko sto je ubedjen u isto, oslobodio bi Srbiju svoje pameti.


Dragoslav Petrović (magija@chello.at), 06.03.2007, 07:44
Ne znam zašto g. Vukadinović koristi gotovo svaku priliku da se osvrne na one koji "patološki mrze" režim (kako i sam kaže: režim!) SM. O tom periodu vladavine Srbijom dovoljno govore grobovi Slavka Ćuruvije, Ivana Stambolića, žrtava sa Ibarske magistrale i stotina i hiljada drugih, nateranih u ratove "koji se nisu vodili", pa nemam potrebe da objašnjavam svoju "patološku mržnju" prema sličnim ličnostima iz srpske i svetske istorije koji su unesrećili svoje narode i čovečanstvo. Druga stvar je izbila na videlo presudom Međunarodnog suda u Hagu, a ono što Srbija nije dugo htela (ili mogla) da shvati: u modernom svetu suđenje nema cilj da se "istera" i "dokaže" pravda, već da se u procesu u kome zakon obema stranama daje podjednake mogućnosti - p o b e d i! Apstraktna "pravda" ostaje van sudnica, kao tema za književnost, filozofske rasprave i memoare, a proces je konkretno bojno polje na kome se dobija ili gubi! Kompletno pravosuđe na Zapadu je zasnovano na tim premisama i ma da nije idealno, ipak zainteresovanim stranama pruža najviše mogućnosti da konkretno dokažu da su u pravu! Pobeda srpskih stavova u Hagu pre svega je profesionalni uspeh naših pravnika koji su odlično obavili svoj posao. Kamo sreće da su i ostali srpski timovi u mnogobrojnim pregovorima i razgovorima sa suprotnom stranom tako nastupali, sa činjenicama, a ne sa emocijom i guslama!


Milentije T. (milentius@yahoo.co.uk), 06.03.2007, 05:54
Ne, nije po sredi lapsus g. Vukadinovića. On samo skreće pažnju na činjenicu da su raznorazni NVO dušebrižnici, 'gađajući' "režim Slobodana Miloševića" zapravo ciljali na - Srbiju. Oni su ti koji već, eto, 20 godina ne vide razliku između režima S.M.-a i Srbije jer još uvek nisu preležali poraz sa VIII sednice. Moram priznati da su mi njihove interpretacije ove presude zaista simpatične - iako veze s pameću nemaju.


kikicu (), 06.03.2007, 00:20
zasto si bezao sa casova logike?


Dragan (), 05.03.2007, 23:54
”Dakle, nije više dovoljno ni to što je najautoritativnija međunarodna pravna instanca, eksplicite, ne samo Srbiju nego i Slobodana Miloševića oslobodila krivice za srebrenički masakr!” Vukadinocu je ocigledno "tanak" kada je rec o poznavanju prava. Krivica se moze sastojati u necinjenju, odnosno propustanju da se uradi ono sto je neko bio duzan da uradi.


Miloš Kikić (), 05.03.2007, 23:08
Gospodin Vukadinović u svom tekstu, između ostalog, osuđuje „ jedan patološki odnos prema „režimu Slobodana Miloševića“ ili, zašto ne reći, mržnju prema državi Srbiji i manje više svemu srpskom“. Neki zlonamernik će zaključiti da je on pristalica režima Slobodana Miloševića, pošto izjednačuje taj režim sa državom Srbijom i , manje više, svim što je srpsko. Dobronamerni kao što sam ja, smatraće ovo lapsusom gospodina Vukadinovića. Da li grešim ? Da ne bih zbog ovoga, od strane nekog komentatora - poštovaoca gospodina Vukadinovića, automatski bio svrstan medju „lešinare“ o kojima on piše ili među njihove pristalice, podvlačim da do ovakvog zaključka dolazim posmatrajući isključivo citirani deo Vukadinovićevog teksta. Ostali delovi njegovog teksta ovom prilikom nisu predmet mog razmatranja i vrednosnog zaključivanja.


boro kisic (borokisic@yahoo.com), 05.03.2007, 23:00
Kao i uvek, Djordje nam veoma, sazeto i bez strasti iznosi pravilne procene, umereno i bez strasti.

 

 

 
 
Copyright by NSPM