Home
Komentari
Kulturna politika
Ekonomska politika
Debate
Prikazi
Hronika
Polemike
Prenosimo
 
 
Impresum
Pretplata
Kontakt
Oglašavanje
Novi broj
Prošli brojevi
Posebna izdanja
NSPM Analize
Linkovi
Debate:
Kosovo i Metohija
Srbija i Crna Gora
Srbija i NATO
Srbija među ustavima
Crkva i politika
Kuda ide Srbija?
Svet nakon 11. septembra
Istina i pomirenje na ex-YU prostoru
   
  Komentari:
Politički život
Kolumne Đ. Vukadinovića i S. Antonića
Kulturna politika
Ekonomska politika
Polemike
BiH - deset godina posle Dejtona
Savremeni svet
   
  Pregledi:
Prenosimo
Prikazi
Hronika
Ankete
   
 

KULTURNA POLITIKA

Kulturna politika

 

 

Saša Gajić

FALSIFIKATOR PONOVO UHVAĆEN NA DELU

«Suveren je onaj ko odlučuje o vanrednom» stanju, glasi čuvena «granična» Šmitova definicija suverenosti kojom otpočinje njegova «Politička teologija» (Norma i odluka, Filip Višnjić, 2001, str. 91).

Suveren, kao nosilac vlasti u Šmitovoj decizionističkoj (tj.onoj koja govori o primatu odluke) teoriji upravo je onaj koji konstituiše sferu kojom vlada polaritet prijatelj – neprijatelj, a ne narod. Upravo u tom smislu smo i ukazivali na neodrživost i očiglednost falsifikovanja Šmitove teorije političkog kojoj Milenković pribegava i podmeće «konstruisanje» neprijatelja, moderno i predmoderno, svojim oponentima, privatnim licima, u svim pomenutim tekstovima. Za uzvrat smo u njegovom odgovoru «Tehnika samopovređivanja» dobili novo podmetanje u vidu novog teorijskog falsifikata iza koga iznova stoje zlonamernost i neznanje. Time je falsifikator ponovo, crno na belo, uhvaćen na delu, in flagranti. Imputiranje moderne, liberalne rusoovsko-lokovske teorije narodnog suvereniteta Šmitu (čija je teorija suvereniteta suštinski drugačija), a sve zato da bi se oponent u polemici optužio kako ne razlikuje suvereni narod od njegovog reprezentanta, upravo predstavlja «tehniku samopovređivanja» koja je toliko očigledna da čovek ne zna da li da se nasmeje ili da se rastuži. Jer, Šmitova teorija je dijametralno suprotstavljena liberalnoj teoriji narodnog suvereniteta koju mu, u svom falsifikovanju, Milenković podmeće. «Šmit naučava o suverenitetu odozgo i sa nekolicinom konzervativnih mislilaca se protivi ideji suvereniteta odozdo, te je to za njih produkt političke moderne...» ukazuje nam Cvijetićanin (Neven Cvijetićanin, Šmitovo shvatanje države, društva i demokratije, Karl Šmit, NSPM, vol 12, 2005, str. 57), dok sam Šmit kaže: «Kod Rusoa, volonte generale postaje identična sa voljom suverena; međutim, pojam opštega, i u svom subjektu, istovremeno dobija kvantitativno određenje; to jest narod postaje suveren, Time se gubi decezionistički element dotadašnjeg pojma suverenosti» (K. Šmit, Politička teologija , Filip Višnjić, 2001, str.113).

Milenkovićev «odgovor» u vidu novog teorijskog falsifikata samo je još jedna očigledna potvrda svega što smo u dosadašnjoj polemici rekli. On nas na kraju ove rasprave ostavlja zapitanim: kakva je to bezumna gordost i umišljenost koja drugima viče «sedi, jedan» i da «ne zna koliko ne zna» dok ponovo, novim teorijskim falsifikatima, sebi skače u usta i demonstrira očigledno nepoznavanje Šmitove teorije političkog koju pri tome obilato pokušava da koristi u razračunavanju sa neistomišljenicima?

 

 

 

 

 
 
Copyright by NSPM