Home
Komentari
Kulturna politika
Ekonomska politika
Debate
Prikazi
Hronika
Polemike
Prenosimo
 
 
Impresum
Pretplata
Kontakt
Oglašavanje
Novi broj
Prošli brojevi
Posebna izdanja
NSPM Analize
Linkovi
Debate:
Kosovo i Metohija
Srbija i Crna Gora
Srbija i NATO
Srbija među ustavima
Crkva i politika
Kuda ide Srbija?
Svet nakon 11. septembra
Istina i pomirenje na ex-YU prostoru
   
  Komentari:
Politički život
Kolumne Đ. Vukadinovića i S. Antonića
Kulturna politika
Ekonomska politika
Polemike
BiH - deset godina posle Dejtona
Savremeni svet
   
  Pregledi:
Prenosimo
Prikazi
Hronika
Ankete
   
 

HRONIKA

Hronika - septembar 2008.

 

 

Vlada usvojila Predlog ugovora sa Fijatom

Vlada Srbije na današnjoj, vanrednoj, sednici usvojila je dokumenta neophodna za potpisivanje ugovora o ulaganjima italijanskog "Fijata" u kragujevačku "Zastavu". "Iveko" ulaže u "Zastava kamione". Potpisivanje ugovora zakazano za ponedeljak.

Tim ugovorom osniva se Zajedničko društvo u kome će Fijat, kao strateški partner, imati većinsko vlasništvo od 67 odsto, dok će Republika Srbija biti manjinski vlasnik sa 33 odsto.

Vlada Srbije je ovlastila potpredsednika Vlade i ministra ekonomije i regionalnog razvoja Mlađana Dinkića da u ime Vlade potpiše ovaj ugovor.

Članovi Vlade informisani su i o Memorandumu o razumevanju koji će sutra biti potpisan između Srbije, sa jedne strane i članova Fijat grupe IVEKA i Manjeti Marelija, sa druge strane, o proizvodnji autobusa, kamiona i komponenti za auto industriju.

Potpisivanje ugovora sa "Fijatom" znači da "Zastava" postaje svetski proizvođač automobila, čemu su se svi u fabrici nadali i čemu su težili protekih osam godina, izjavio je generalni direktor "Zastava grupe" Zoran Radojević.

"Dočekali smo da u Zastavu i Kragujevac dođe afirmisani proizvođač automobila, što je inicijalna kapisla i veliki podstrek za dalji razvoj srpske industrije", rekao je Radojević.

Predsednik Samostalnog sindikata u toj fabrici Zoran Mihajlović izjavio je da radnici očekuju da će, nakon potpisivanja ugovora, konačno saznati i kakva će biti njihova sudbina.

On je dodao da je u Kragujevcu sutra predviđen sastanak predstavnika rukovodstva Fijata, Grada i predstavnika sindikata i da će to, možda, biti prilika i da se nešto više kaže o zaposlenima u Zastavi.

Fijat namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. počne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, što će, prema pisanju domaće štampe, najverovatnije biti redizajnirani "fića", odnosno "fijat 500", a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje.

U drugoj fazi, do kraja 2010. godine, Fijat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela B klase (najverovatnije "fijat grande punto"), čime bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" porasla na 300.000 vozila godišnje.

Srbija se obavezala da Fijatu omogući dodatne podsticaje u narednih 10 godina - znatno poresko oslobođenje, obezbeđivanje infrastrukture i besplatno zemljište za proširenje kapaciteta, oslobađanje od lokalnih poreza i taksi, kao i davanje statusa slobodne carinske zone Kragujevcu.

Kragujevačka "Zastava" je od osnivanja do danas proizvela više od 4,1 milion vozila, od čega je oko 650.000 izvezla u 76 zemalja sveta.

 
 
Copyright by NSPM